2007 dag 2

2007 dag 2
Florent Veldeman

Doping ja of nee

Iedereen doet met zijn lichaam wat hij wil. Wil je doping gebruiken, mij best. Maar als organisator van een sportevenement wil ik niet dat deelnemers lichamelijke schade oplopen. Daarvoor heb ik de wedstrijd in Merchtem niet ontworpen. Verzekeningsgericht wil ik niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele ongevallen of zelfs overlijdens die in verband staan met dopinggebruik. Remember Jesse Marunde/RIP. Ook het gemeentebestuur van Merchtem, die ons de openbare weg ter beschikking stelt, wil ik niet onrespectvol behandelen en ik heb er er zeker geen zin voor om mij te gaan excuseren omdat Merchtem negatief in het nieuws komt.
Daarvoor heb ik besloten om vanaf 2009 te gaan samen werken met de BDFPF (zie links) en een DRUG-FREE strongman wedstrijd te organiseren. Dit betekent grote kans op dopingcontrole.
2008 is een overgangsjaar. We zijn nog niet aangesloten bij de BDFPF maar de kans op dopingscontrole is aanzienlijk gestegen tegenover vorige jaren.

Harde taal maar realiteit!
Dank u voor uw begrip.

zaterdag 21 juni 2008

Categoriën

Het grote probleem bij "Sterkste man wedstrijden" is dat er geen gewichtscategoriën zijn. Dit is grotendeels te wijten aan het feit dat er te weinig deelnemers zich inschrijven voor een wedstrijd.
Toch gaan we voor 2008 proberen een nevenklassement bij te houden: -105kg en +105kg. Kwestie van de internationale trend een beetje te volgen.
Dit zal wel afhangen van het aantal deelnemers. De proeven blijven dezelfde voor de twee categoriën (-/+ 105kg) en zullen tesamen strijd leveren. Bij genoeg deelnemers word er een aparte prijs uitgereikt voor de eerste 3 in de -105kg klasse. Dus hopelijk voor het eerst drie categoriën
-90kg -105kg en +105kg. Dit alles om de wedstrijd nog spannender en eigelijk ook eerlijker te maken.

Geen opmerkingen: